torek, 12. februar 2013

Pisma Nori

James Joyce
Pričakovala sem nekaj precej bolj romantičnega, kar na začetku, okoli Bloomsdaya, je sicer bilo. Potem pa se je prelevilo v pravo erotično (do)pisovanje (samo njegova smer pisem). Po ulisejadi je bilo sicer kaj takšnega tudi pričakovati, a nisem si mislila, da bi pisma svoji ljubljeni v prvi dvajsetini prejšnjega stoletja lahko šla tako daleč. Si ne predstavljam svojih prastaršev, da bi živeli v takšni erotični svobodi in domišljiji. Resda se je Augustine Aloysius že kod mlad oddaljil od katoliške vere in je zato bil najbrž tudi svobodnejši v svojem izražanju. Kar mi je kot ženski dano razbrati iz pisovanj pa je tudi moška vase zagledanost in včasih celo poniževalen pogled na ženski občutek za presojo. Mislil je bolj nase. »Rad bi, da boš kar najlepša zame, ko bom prispel. Imaš zdaj kakšne čedne obleke? So tvoji lasje lepe barve ali so polni pepela? Nimaš pravice, da bi bila pri svojih letih grda in zanikrna, in zdaj upam, da mi boš naredila uslugo in boš meni na čast vsa krasna.« Ali pa »Upam, da si še tako okrogla, kot si bila.  Je tvoja oprijeta drzna vijoličasta bluza čista? Upam, da si umivaš zobe.« Knjiga me je tudi razsvetlila o tem, kaj je Joyce delal v Puli (njegov sedeči kip je na klopci poleg zlatih vrat) in, da mu je od tam ostala v spominu eden izmed njemu ljubih erotičnih doživljajev z Noro. Brala sem jo doma, med lekadolskimi premori viroznega glavobola. Je potegnila.

Ni komentarjev:

Objavite komentar