ponedeljek, 29. april 2013

Otok

Meša Selimović
Zdaj šele spoznavam, da nam je dedek podaril veliko knjig. Kako je vedel, da je to najlepše darilo, ki ostane za vedno. Jaz jih imam nekaj z njegovim posvetilom, pred kratkim pa mi je mama ponudila za branje eno, ki jo je dobila od njega za god dve leti po izidu. Sama je v knjižnici gotovo ne bi našla, v knjigarni pa del tega bosanskega avtorja skoraj zagotovo več ni. Všeč mi je tudi datum njegovega rojstva.
Otok simbolizira omejenost. Na otoku se dogajajo kratke zgodbe, ki so in niso povezane med seboj. Zanimiva je že prva, o že dolgo poročenem paru s svojimi navadami, delitvijo nalog, vsakodnevnimi prepiri, ki to niso. Kako domače zveni to. »Zakaj se spet kregata?«. »Saj se ne kregava«. 
V zgodbah najdemo razmišljanja tega jugoslovanskega filozofa, oprta na predhodnike. 
"Pazite še enkrat: na eni strani vaša močna organizacija, ki bi lahko prinesla srečo vsemu človeštvu, na drugi pa nekoristen stari mandarin, čigar obstanek ovira mogočo splošno srečo. Torej? Ali naj umre ali živi stari mandarin?".
"Ali podarja glasbo sebi in svojim nedoločenim željam? Ali tistemu, ki želi poslušati? Je sreča želenje ali dajanje?"
Prav zadovoljna sem, da sem jo prebrala.

Ni komentarjev:

Objavite komentar