Carolina Setterwall
Låt oss hoppas på
det bästa
Pisatelji se poslužujejo različnih
možnosti opisovanja preteklosti in sedanjosti. Nekateri pišejo zgodbo tako kot
se je dogajala, od začetka do konca, tako kot na primer Murakami v Uboju
komturja. Moram reči, da mi je ta način najbliže, ker se napetost v zgodbi
stopnjuje zaradi poteka samega. Je pa res, da je Murakami mojster pisanja in
zgodba vpotegne v vsakem primeru. Nekateri pisatelji pišejo eno poglavje v
sedanjosti, drugo v preteklosti in tako skačejo nazaj in naprej. Od knjig, ki
sem jih brala v zadnjem času je bilo v zgodbi romana Tako belo srce. Tam je
bilo verjetno nujno, ker je bila zgodba, ki se je dogajala v preteklosti preveč
nazaj. Tovrstni pristop lahko pripelje do tega, da bralcu zgodba iz preteklosti
ni tako pomembna, ker se napetost stopnjuje v sedanji. Setterwallova je ubrala
podoben pristop, le da se alternacija dogajanja v času v zadnji tretjini zlije
v zgodbo v sedanjosti. Poglavja, ki opisujejo preteklo dodajanje namreč
potujejo v času hitreje, kot tista v sedanjosti.
Sicer, kot berem, gre za
avtobiografsko delo. Moram reči, da me je v nekaterih delih zgodba bolj
pritegnila, v nekaterih manj. Vse skupaj je zanimivo branje osebnega
doživljanja odnosov in sebe v posebni situaciji.
O naraščanju nemira. »V meni poleg
dojenčka raste tudi nemir.«
O spreminjanju. »Od nekdaj sem znala
vse dobro izpeljati. Bila sem učinkovita organizatorka. Dobro sem prenašala
stresne situacije. Zato sem zdaj grozno razočarana nad sabo.«
»Čeprav ne reče, da je srečen, ampak
radosten.«
Knjige, ki jih berem, dam v branje
tudi mami. Zapisala je: »Dobra knjiga in odličen prevod.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar