četrtek, 22. februar 2018

Sijaj

Margaret Mazzantini
Splendore
Podobno vzdušje, kot pri Ferrantejevi, najbrž zaradi Italije. Tu je opisana je moška plat doživljanja življenja v času odraščanja, v Neapeljski trilogiji ženska. Poleg tega da je življenje bolj intimno in brutalno opisano, je velika razlika tudi v tem, da Mazzantinijeva opisuje poleg biseksualnih tudi homoseksualne odnose. "Light in the loafers."

Življenje je zapleteno, še bolj ljubezen in odnosi.
"Tesnobno sem pričakoval njegova pisma."
"… nekaj odbijajočega je bilo v njegovi skrbnosti."
"Najraje bi ubil ženo. Zadavil njeno nesmiselno naglico, s katero prazni predale, mi izpred nosu potegne uporabna oblačila in jih odnese v čistilnico, hiti delat red. Briše trakove."
"Odkar Leni ni več doma, je v tej hiši ob določenih večerih težko hirati v dvoje."
"Mislim, da sem ji izpolnil to željo, nikoli je nisem nehal gledati z nekakšno podrejenostjo, kot ljubimec, ki se boji, da bo ostal sam."
"Potem me je začel nekega dne zafrkavati, mi očitati moje idiosinkrazije, me maltretirati v rokavicah. Takrat sem doumel, da je zaljubljen vame."

O staranju in sreči. "… silovito in komično obupa, kot vsak moški pri štiridesetih. Kot pravi moj prijatelj antropolog Alex, krivulja človeške sreče med prostim padom v odrasli dobi doseže najnižjo točko bolj ali manj v moji starosti. Počakati bom moral na starost, da se bo spet dvignila. Zahajajoča zvezda sem."

Kako ti lahko da nek kraj ali oseba spet občutek mladosti. "Peljali smo se mimo Cianella in pomladila sva se za neskončno let."

"Pogrešal sem te stare sposobne čevlje, Morda ravno zato, ker so stopili v moje življenje po naključju, kot vse najboljše stvari, in sem jih začel ceniti šele dosti pozneje, ko sem jih zamenjal z novimi, dosti bolj tehnološko dovršenimi čevlji, ki pa so me razočarali in niso nikoli zares hodili z mano."

"Veš fant, koko pravijo mimozam. Cvetlica, ki se sramuje."

Poluks je želel umreti z bratom dvojčkom, da ne bi bil obsojen na večnost. Kot Borges, si tudi junak Mazzantinijeve ne želi nesmrtnosti.

Pojem čuječnost, kot je v moji predstavi. "…In varnostna čuječnost je grenila življenje ponočnjakom."

Ali pesem istega izvajalca Amore diverso. 

Ivan Graziani, E sei cosi bella

Boy George, NoClause 28 


Dostojevski, Sanje smešnega človeka

Johnny Cash, Hurt, You are someone else, I am still right here …


Ni komentarjev:

Objavite komentar