petek, 7. avgust 2020

Resnica o aferi Harry Quebert

Joël Dicker

La Vérité sur l’affaire Harry Quebert . Kriminalka z elementi ljubezenske zgodbe. Okvir zgodbi je pisateljeva (ne)moč pisanja, s katero se ukvarja prenekateri pisec. Ni pa razbrati tako avtobiografskih elementov, kot npr. pri Austerju. Čeprav gotovo so, ker jih večina pisateljev, ki piše o tem, kako ne more pisati, želi dati iz sebe.

Ta zgodba se v primerjavi s prejšnjo, ki sem jo opisala v tem blogu,  ni končala prehitro. Pisatelj je mojster zavlačevanja in držanja bralca v napetosti do zadnje strani.

Kot Harrya Queberta sem  si med branjem predstavljala Anthonija Hopkinsa, morda zato, ker sem ga pred kratkim videla v filmu, kjer je igral ugrabljenega Heinkena. Z likom iz nadaljevanke, posnete po tem romanu, katere napovednik sem si ogledala po branju knjige nekako nisem bila zadovoljna z videnim.

Problemov se ne moreš znebiti s potovanjem na drug konec sveta. Problemi so tvoja percepcija, so v tebi in gredo s teboj. »Vendar je bila Florida očitno samo poskus pobega; že dva tisoč let pred mano je filozof Seneka trpel iste muke. Kamor koli pobegneš, se ti problemi vtihotapijo v prtljago in grejo povsod s tabo.«

»Nisi še dojel, kako pomembno je, da znaš pasti.«


O pisanju.

»Tekst ni nikoli dober, mi je govoril. Samo, da je v kakšnem trenutku manj slab kot prej.«

»Harry me ni učil samo pisati, učil me je, kako naj si odprem duha. Vodil me je v gledališče, na razstave, v kino. Tudi v Symphony Hall  v Bostonu; rekel je, da ga lepo zapeta opera spravi v jok.«

»Ker je pisanje dalo mojemu življenju smisel. Če mogoče še nisi opazil, življenje na splošno nima smisla. Razen če se ne potrudiš, da mu ga daš, če se ne boriš vsak dan, da bi Bog dal, da bi dosegel ta cilj. Marco, nadarjen si; daj življenju smisel, vdihni zmago v svoje ime. Biti pisatelj pomeni živeti.«


O ljubezni (in času).

»Ljubezen ni dolžnost.«

»Ne skrbi, čas bo hitro minil. Kadar ljubiš čas beži.«


Utrujenost in strah sta lahko v pomoč. »Nikoli ne dovoli, da ti utrujenost ali strah preprečita pri ti na cilj: Nasprotno, celo uporabi ju, da ti pomagata naprej.«

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar