petek, 1. februar 2019

Belo se pere na devetdeset


Bronja Žakelj
Knjiga se je res hitro prebrala, tako kot so mi rekli v knjižnici. Tudi zaradi tega, ker se dogaja v našem času in čisto blizu nas. Na naših ulicah, v naših trgovinah, šolah, z istimi blagovnimi znamkami. Z dogodki, ki so obeležili tudi naše otroštvo in mladost. Z obrazi, ki smo jih srečevali tudi mi. Najbrž tudi njo, nevedoč, kakšna zgodba se skriva v njej. Za vsakim obrazom se skriva zgodba. Sicer me je pisanje mestoma spominjalo na Vojnovićevo v Figi. Najbrž zato, ker sem si del zgodbe predstavljala na Vojkovi, pa tudi, ker se del dogaja v podobnem času.

O očeh. "Dada gleda v prazno in potem zajame sapo in potem me pogleda z očmi, ki jih ne razumem. Vse njene oči poznam, ampak teh ne razumem. Gleda me dolgo, ne reče nič. Diha težko in sunkovito in zelo naglas. Ne reče nič."

O besedah brez pomena. "Dnevi so potem čudni. In vsak je drugačen.
Največkrat mislim, da bo šlo, in da bom enkrat spet zdrava. Zaupam si. Mirna sem, čisto notri v sebi, globoko v trebuhu, sem mirna. Takih dni je veliko.

Ampak včasih me je tudi strah, zelo strah. Včasih se strah vame splazi počasi in obtiči, tam nekje, kjer bi moral biti zrak. Spet drugič pa butne vame sunkoma. Me preseneti, spodnese, spodreže. Ko grem po ulici, ko se peljem na avtobusu, ko so obiski. Včasih se to zgodi in takrat so moje noge hrome. Takrat rečem: "Strah me je, da bom umrla." Ali pa rečem: "Kaj pa, če ne bo šlo?" In takrat drugi, skoraj vsi drugi, vedno hitro rečejo: "Ne govori tega!" Ali pa rečejo: "Seveda bo šlo, pozdravila se boš, samo močna bodi."

Težko poslušam te stavke brez vsebine. Vem, da me hočejo tolažiti, ampak kaj pomenijo te besede brez pomena? Kaj pomeni biti močan? Kaj je sploh to? In kaj bo, če jaz te njihove moči nimam dovolj? Mar tudi to, da se bojim, pomeni, da sem brez moči? Se ne bom pozdravila, če me je včasih strah? (158/159)

O stvarnem pristopu. "Branka ne reče: Nič se ne bo zakompliciralo," ampak reče: "Počakajmo na rezultate." Ko to reče, mi odleže.



Ni komentarjev:

Objavite komentar