sreda, 29. maj 2019

Počasnost


La lenteur. Podobno kot Slavje nepomembnosti me je na začetnih straneh knjiga močno pritegnila, v teku zgodbe pa mi je pozornost padla in sem do konca brala bolj po diagonali.


»V vsakdanji govorici beseda hedonizem označuje nemoralno nagnjenost k užitkarskemu, če ne celo k grešnemu življenju. Kajpak gre za pomoto. Epikur prvi velik teoretik užitka je srečno življenje pojmoval na skrajno skeptičen način; užitka je deležen človek, ki ne trpi. Potemtakem je prav trpljenje temeljni pojem hedonizma: človek je srečen, če se zna izogniti trpljenju; in ker užitki ponavadi prinašajo s seboj več gorja kot zadovoljstva, Epikur priporoča le zmerne in skromne užitke. Za epikurejskim naukom se skriva melanholično ozadje: človek, vržen v gorje sveta, ugotavlja, da je edina zanesljiva in trdna vrednota samo užitek, pa naj je še tako neznaten, užitek, ki ga lahko sam užije; požirek hladne vode, pogled v nebo (skozi okna ljubega Boga), nežen dotik.«

Tudi Kundera, podobno kot Milekova, mislim da v Razpoloženi za Pariz, veliko pozornosti namenja razčlenjevanju Laclosevim Nevarnim razmerjem.

Na strani 15 se začne zapis o primerjavi plesalcev s politiki, sloneč na Pontevinu.



Ni komentarjev:

Objavite komentar